Monday, March 26, 2012

Draamateatris ammu

Kui vaadata seda blogi, tundub, et ma pole elus oma jalga Draamateatrisse tõstnud. Tegelikult olen terve rea väga häid etendusi seal näinud. Millalgi aastal 2004-2005 elasin üle poole aasta Tallinnas ja sellesse aega jäid üsna helged Draamateatri külastused. See oli äärmiselt tore teatriaeg, palju häid kogemusi. Et need meelest ei läheks, panen siia kirja, mis veel meelde tuleb. Lugeda teil võibolla igav, vabandan.

Kokkade öö. Oli väga meeleolukas,Tekst koosneb väidetavalt Leonardo da Vinci leiutatud toiduretseptidest. Mängisid head näitlejad, näiteks Guido Kangur oli väga hea. Vaheajal sai süüa :): ) Päevaleht kirjutab nii: “”Kokkade öö” kaks meespeategelast püüavad oma kulinaarse vaimukusega võita daami südame, keda mängib Harriet Toompere. Veel on näidendis osa ka suurel kunstnikul Vincil endal, kes toidutegemist laval juhendab ja keda mängib Jaanus Orgulas.” 2002. aastal sai lavastaja Hendrik Toompere jr selle eest parima lavastaja auhinna!

Savonarola tuleriit. Aastast 2005, Mart Kivastik tegi, lavastas jälle Hendrik Toompere jr.Ja jälle oli hea, kuigi sugugi mitte meeleolukas. Saates teatrimagasin räägib lavastaja sellest huvitavasti. Tegelikkusel põhinev, Firenze 15 sajandi lõpu mungast Girolamo Savonarolast, kes on lapsest saati kuulus, sest tema ihult leiti 3000 geniaalsuse märki. Väljavalitu ja imetletud raamatupõletaja ja muidu natuke hirmus inimene. Sirp kirjutab.

image

Foto autor teadmata, leidsin siit.

Inishmore’I leitnant. Martin McDonagh. Sellest etendusest ei mäleta ma midagi peale surnud kassi ja selle tunde, et oli hea etendus. Sirbis kirjutatakse ja Päevalehes. Küll on hirmus kahju, et teater on nii kaduv.

Soome hobune. See on juba natuke hilisemast ajast, aastast 2007. Läksin seda vaatama, et näha Ita Everit ja nägingi. See etendus väga sügavat muljet ei jätnud, oli selline lihtne naljalugu, ma ütleks. Tundub, et ma olen snoob.

Voldemar. Ka aastast 2007. Seda on telekas ka näidatud. Väga tore etendus, mulle väga meeldis see rongilahendus- kogu tegevus toimus ju Tallinnas rongis Baltijaamast Kivimäele. Hea näitlejatöö, tore tekst.

Foto Draamateatri kodulehelt

Lisaks on veel hilisematest etendustest meretäis hirmu, millest olen juba kirjutanud.

No comments:

Post a Comment